شوف اللى بيحصل!!

كلمة منى

السكوت لا يضر فالأفواه المقفلة لا يدخلها التراب! (أنيس منصور) ولكننى إخترت التعامل مع التراب .. نورت بيتى الصغير ^_^

ورده حمرا


وحشنى حضن احلى وردة فى الوجودانا شفتها

ايوه وردة ....وردة حمرا ...ولونها فاقع


زغلل عينيا من يوميها ولحد يوم ودعتها


ودعتها!!!!


لا ..ودعوها ورد الجنينة


والله يومها ما شفتها


يوم المطر كنت اروح اتخبى فيها


وتقول تعالى جوا حضنى

استخبى


لجل ألوان الجنايح ما تبقى زاهية

مش مهم اوراقى انتى تدبليها

قلت انا


لا مهم تضلى وردة واحلى وردة


لجل الفراشة النونو حتى .......


ولا انتى زهقتى منى ؟؟؟


ناوية تسيبينى !!


ردت وقالت ...


اسمعينى



كلام هقوله افهميه


اوعى تنسى كلمة منه


هتحتاجيه


كل يوم بييجى الجناينى عند منى


أنا بتفزع


ليومها ييجى الدور علية


ومن جدورى اتِقلع


وأسيبك لوحدك


والله خايفة اسيبك لوحدك


بس اسمعى


ومتدمعيش


صدقينى انا عايشه ليكى


ورد الجنينة.... ميهمنيش


بس لازم يهمك انتى


انا قلت لة إن انتى بنتى ..


فى المطرة ممكن تلأجى له
يدفى بردك


فى الشمسة لازم هتروحى له
عشان يضلك


قلت لك متدمعيش
وانا لسه جنبك


احضنينى


بللى بالدمع خدى


اسمعى آخر ما عندى


قبل ما الجو المندى

يفوق الجناينى ييجى

اوعى صرخة فى يوم تخضك

ولا دمعة من عينيكى يوم تهزك


امسحيها واتناسيها

وارسمى مكانها بسمه


طيرى بيها على الورود


اللى فى جنينتك


وشوشيهاوفكريها



إن الوردة الحمرا أمك


وإن لقيتى شوكها جرحك

متعيطيش

اصرخى

وقولى بحبك

هسمعك وهداوى جرحك

عرفى روحى بجد

إنى وحشتك
ووقت ما الايام تعدى هتحسى عطرى جوا فًرحِك
هتلاقى همسى يفكًرك ..
ان الحنان والحب هما دورك إنتى

عيشى بيهم

وعلميهم للفَراش النونو لسة

وإحكى ليهم

عن جدة كانت وردة حمرا

ضمت مامتهم.. علمتها الحياة بحب

ورثتها بعد منها ........أحن قلب

يلا طيرى وسيبى حضنى

بلاش عناد

الندى صَحى الجناينى فى المعاد

كل يوم جوا حلمك هتلاقينى

من قلبى قلت

يا أحلى فراشة هتوحشينى

استنى ارد

يا خسارة طرت


بس انتى بردوا يا أمى

هتوحشينى


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

قول حاجة يلا