شوف اللى بيحصل!!

كلمة منى

السكوت لا يضر فالأفواه المقفلة لا يدخلها التراب! (أنيس منصور) ولكننى إخترت التعامل مع التراب .. نورت بيتى الصغير ^_^

جامعتى ..كنتى وحشانى


انهاردة الحد ...ايون يوم الحد... كان اول يوم فى كامعتى حبيبتى اللى وحشتنى طول الصيف وكان نفسى اشوف صحباتى وافضل اتنطط كالعادة هنا وهنا مرة تحت ومرة فوق وفى المبنى دة ومرة فى دة زى العفريته بطلع فى كل حته .

وحشتنى الدراسه والمواد اللى بجد بستمتع متعه غير عاديه فى انى ادرسها والسنه دى بقى المواد دخلت دماغى جدااا وحسيت انه كل حاجة واخدة حقها وانه هتبقى سنه( فللى) .

صحيت الصبح الساعه 8 كدة بالمحايله ودق الطبول( اقصد الموبايل ) وترن ترن وكنسل ترن ترن وكنسل ..صحيت بقى وامرى لله وبعد ساعه كدة بقيت شبه الطماطم باللون الاحمر اللى لبسته المهم بقى نزلت فى طريقى الى الجامعه .. وتفاجئت بقى انه صحباتى اللى وحشونى دول اصلا مش نازلين (اتدايقت جداااااا) بس اليوم الحمد لله مباظش ورحت وجبت جدولى الكريم واكتشفت انهم 6 مواد السنه دى (زادوا مادة ) وبعدين بقى وانا ماشيه كدة كنت بفتكر كل لحظه عدت السنه اللى فاتت ياااااااااااه عدت بسرعه اوى .

هنا قعدنا وكنا بنتكلم وبنرغى ..وهنا فطرنا الصبح وكنا يومها هنموت من الجوع..وهنا ملحقناش المحاضرة وقعدنا نندب حظنا لانها محاضرة مهمه .. وهنا كانت حكايات وزكريات جميله .. كل حاجة افتكرتها وكل مكان (لوحدى بقى واريد ان افعل الزكريات) بجد كنت زعلانه اوى انه الايام دى عدت وملحقتش افرح بيها كتييير وقد الزعل كنت مبسوطة اوى اننا لسه موجودين ولسه سوا ولسه ممكن نعيش احسن منها.. ايوة ممكن نعيش واكيد ان شاء الله اللى جاى احسن .

وبعد يوم مش طويل اوى وانا مستمتعه كدة مع نفسى قلت يا دوب اروح بيتنا لانه الجو بدأ يبقى حر والدنيا زحمه والدفعه الجديدة زى الجراد ماليين الدنيا فرحه اول سنه بقى.. بكرة يزهقوا ويقولوا (ياريت اللى جرى ما كان) اسأل مجرب .

وافترقنا انا وكليتى الكميله على ميعاد اخر الاسبوع ان شاء الله والساعه 2 الاربع كنت فى بيتنا مش قادرة اتحرك نوهااائى من المشى وطبعا طبعا نمت نومااااااااااااااا عميقاً.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

قول حاجة يلا